Almanya’ya Çin darbesi: Kriz derinleşiyor
Alman Otomotiv Sektörü Zayıf Talep ve Yüksek Maliyetlerle Mücadele Ediyor
Alman otomotiv endüstrisi, elektrikli araçlara geçişin getirdiği yüksek maliyetlerle boğuşurken Çin ve Avrupa’dan gelen talep düşüşüyle rekabet gücünü koruma konusunda büyük baskı altında. Son yıllarda otomotiv endüstrisinde yaşanan teknolojik gelişmelerin Çin ve ABD kaynaklı olması Avrupa’da tartışmaları beraberinde getirirken, Çinli rakiplerin artan rekabeti özellikle Alman otomobil devi Volkswagen’i zor durumda bırakarak tarihi işten çıkarma ve fabrika kapatma planlarını gündeme getirdi.
Volkswagen’in aldığı bu karar, Alman otomotiv sektöründeki krizi derinleştirirken, sektör yüksek vergi oranları, artan elektrik fiyatları ve karmaşık bürokrasi nedeniyle rekabet gücünü kaybetme riskiyle karşı karşıya. Alman yetkililer, otomotiv endüstrisinin zayıflığı karşısında endişe duyarken ekonomik büyümenin de olumsuz etkilenebileceği belirtiliyor.
Alman otomotiv sektöründeki katma değer ve istihdamın ülke ekonomisi için ne kadar kritik olduğunu vurgulayan raporlar, sektörün toplam katma değerin %5’ini oluşturduğunu ve istihdamın %3’ünü sağladığını gösteriyor. Gelir açısından bakıldığında ise endüstrinin açık ara en büyük sanayi sektörü olduğu ortaya çıkıyor.
Geçtiğimiz yıl 272,6 milyar avro değerinde ihracat yapan Alman otomotiv üreticileri, ülkenin toplam ihracatının %17,3’ünü karşılıyor. Haziran 2024 itibarıyla sektörde tedarikçiler hariç 773 bin kişinin istihdam edildiği kaydedilirken, otomotiv sektöründeki istihdamın 2023’e göre %0,8 azaldığı belirtiliyor.
Ayrıca, ABD’nin yaklaşık %13’lük payıyla Alman otomobil ihracatının en büyük pazarı olduğu, ABD’yi Birleşik Krallık ve Çin’in takip ettiği de raporlar arasında yer alıyor.